Nyhetsbrev #Dinnerathome

Veckans rader skrivs från ett regnigt, soligt, skönt men kallt Landfjärden. Hemkommen efter en helg i Göteborg för att stämma av krogpulsen, som är livligare än på länge. En tur ut till Orust var ett måste för att besöka min käre keramiker som skapar de finaste tallrikarna. Får erkänna att det uppkom tankar och idéer om att skapa nya rätter efter besöken på västkusten. De tre kommande middagar är fullbokade och jag skall se om hur jag får in fler datum och såklart så skall jag försöka med alla önskemål som inkommer. Nu är det snart ett SM för sommelierer och då kommer såklart Dinnerathome att stå för middagen. För att gotta er lite extra så blir det tre teman för de närmsta middagarna och det blir ”Sparris, Nässlor och tryffel” I glasen blir teman som Grand Cru Riesling, Premier Cru Bourgogne blanc och förevigad äldre Côte-Rotie. Hur ser Er Kickoff ut för våren, är det inte tid att anlita oss för bästa upplevelsen! Hör av er, jag är på det mesta! Trevlig vecka!   

Kommentarer

Populära inlägg