Nyhetsbrev #Dinnerathome

Veckans nyhetsbrev antecknas från ett halvmulet Landfjärden. En helg utan vidare spännande gastronomi, ibland skall det faktiskt vara så bara, enbart för att uppskatta extra mycket när det är riktigt bra. Grillen har fått gått het i alla fall, det testas och fixas inför kommande middagar. Tror mig påstå att den grillade sparrisen, får ta första platsen helgen som var. Jag planerar vidare på kommande event och inser att det snart är midsommar och sen vänder det igen, för att bli vinter och snö. I mellan dessa årstider så skall jag hinna ta hand om ett större antal gäster, fylla på vinkällaren och skörda all frukt från vår lilla lund. När det är på tapeten så kommer Dinnerathome öppna upp en ”egen” restaurang under några veckor näst kommande vinter, det är återigen det stora kopparhotellet som visst tycker jag gör ett bra jobb. Heja Jämtland! Håll ut ett tag till, för snart kommer mina träskapelser som kommer förgylla alla mina uppdrag inför sommaren och hösten, vet att snickare Jonas jobbar för fullt med att få allt klart. Nästa middag som är fullbokad blir under temat ”Exklusiv de lux” Ni hör och förstår vad det drar åt. Hörs om en vecka!

Kommentarer

Populära inlägg