Nyhetsbrev #Dinnerathome

Bara några dagar till, bara några till… Sen tillbaka till ett vårigt skärgårdsliv igen. I skrivande stund sitter jag och äter en smakrik frukost och spanar ut över Åreskutan och dess vackra former. Man kan lätt påstå att det är kul att leva med kontraster och det även inom gastronomin. Därför blir resultatet av kommande vecka att skiva ned alla vårliga rätter som skall tillredas och serveras hemma i Landfjärden. Jag sitter nu med vårens gästspel för Dinnerathome och jag tror mig veta att det kommer bli söta rätter som serveras med vinterns inhandlade ”saffrans” nektar från södra Bordeaux. Håll på koll på vår hemsida där jag kommer att hålla Er uppdaterade. För att släppa en liten nyhet redan nu så kommer Dinnerathome att bli en pop-up restaurang under några veckor, till nästa vinter. Vi ritar och planlägger, funderar och beslutar, jag lovar att återkomma i ärendet. Men en sak är säker, det kommer bli stramt, prydligt, lekfullt och renodlad Fine Dining, på en nivå som skulle få Michel Bras matsalsarbete att verka enkelt!    

Kommentarer

Populära inlägg