Äggets betydelse...

Det finns ägg och så finns det ägg. En evig fråga som för mig borde vara en total självklarhet. För mig finns det inte någon möjlighet att köpa ägg som inte är annat än frigående utomhus, för ER som nu köper de andra ”äggen” är djurmisshandlare, inte något jag håller inne med. Att sen de stora drakarna till matbutiker som vänder på allt, och har till sitt försvar att det finns en efterfrågan, klart fan att det finns det, människan är inte dum, ser man vita ägg med tre olika prislappar, så visst tar man de med minst kronor och skiter fullständigt hur djuren har det. Så jag har inte mycket för matbutikernas tänk, det är rent skitsnack, ta bort de ägg som inte är värdigt värpta.

Och så finns det Elaines ägg. Höns som får traska omkring hemma på gården, äta när det vill, vila i solen när de vill, fly bort en stund från de andra hönsen och bara vara. Va hemma på ön i helgen och fick äran att plocka med mig några fack ägg. Som ni ser på gulans färg och glans så förstår ni att äggen kommer från välmående höns. Så ta detta i beaktning, tänk på vilka ägg ni köper nästa gång. Tänk inte enbart på ert feta ego, utan tänk ett steg till och fundera på hur djuren har det för att Ni skall få en dålig upplevelse eller ett riktigt bra ägg upplevelse. Finns för övrigt inte en Stjärnkrog i Sverige som inte skulle tacka nej till dessa fantastiska ägg. Jag njuter, gör ni? 
Porslin från Alinea *** Chicago!

Kommentarer

Populära inlägg