Nyhetsbrev 20151026 #Dinnerathome

Vänner, på väg till Åre skriver jag dessa rader, naturen har på kort tid förändrats från storstads vilda höstpuls, till de stora fjällen som blir min närmsta granne, kan tänka mig att räven som precis sprang över vägen är det som är mest hetsigt för stunden. Blir några dagar i Åre för att känna på pulsen inför flytten med Dinnerathome och Gastrovin. Kommer att ta mig förbi Undersåker och hämta chark till året sista middag med Dinnerathome och såklart få skall Fjällbete hälsas på. Inte att förglömma så kommer det med bröd och annat gott från Sveriges absolut bästa bageri Grädda. Mjölken från Såå skall tas med i hink hem. Vattnet från älven skall med hem till Landfjärden. Håll utskick efter ny meny inför vintern i Jämtland, tro inte jag kommer hålla igen med Sveriges mest natursköna skafferi bakom mig, Magnus Nilsson få hålla sig hårt i lockarna denna vinter. Eller så är det jag som får hålla hårt i mitt fjun och lära mig ännu mer av Jämtland. Miss E kommer att hålla ställningen i köket hemma i Landfjärden och hon blir även ansvarig för att hålla vår Cave i trim. Vi ses snart i vimlet. Glöm inte att boka in Dinnerathome från och med 1 maj i Landfjärden. Då är det tid att plocka upp de krispiga Riesling vinerna igen! Skål  

Kommentarer

Populära inlägg