Folkligheten #Idol

 Folkligt fredagsmys, eller en helt vanlig kväll framför tv:n! Är de här jag missat de senaste 15 åren med att vara ”ledig” en fredagskväll. Är det så här de folkliga livet ser ut, spännande. En ny upplevelse är även att handla i matbutiken en fredagskväll, bara av nyfikenhet så tittar jag runt i varje kunds vagn. Herre gud, tänker jag och drar mitt bonuskort i kassan. Jag tycker absolut inte något är fel med vad som packas i korgarna, tycker bara det är kul att se hur politiken, media och annat tjafs gör verkan, både i gott tänk och mindre seriöst tänk. Jag menar med det, undra vad vår statsminister väljer för kött, grönsaker, mejerier eller om han går direkt på fleromättade fetter, han är ju inte den smidigaste, heller inte den smartaste. Ett så kallat kötthuvud som vi sagt i köket.
Rätta mig om jag har fel, men visst är det härligt att samlas runt burken en kväll som en fredag, invänta Skäggets mindre kompententa utlägg om vad toner är, eller spetsa ögonen på underbart ”snygga” Bagge. Ja, Girls, sorry! Jag tycker faktiskt att Anders är gulligare än fru Bagge.

Vi skivar upp en mängd med chark, glad anka och en del ostar. Och precis i mitt första tag av utsökt mozzarella, inser jag. Fasiken, jag är ju folklig! Skål och trevlig lördag, i afton satsar jag på #folkhälsan 

Kommentarer

Populära inlägg