Fredag! #Winefinder

Det är fredag och dans i folkets park, jag tror att texten löd så? Men ingen fest för GastroVin i parken, utan mer fest på slottet. Julen är här och som vanligt i dessa tider springer alla runt och stressar för att köpa de dyraste klapparna, palla den tätaste granen, ungarna skall skickas runt mellan släktingar och familj för att få en smärre hjärtinfarkt, att sen på juldagen inse att polaren fick dyrare klappar. Själv kommer jag att ta släden ned till Öland, tända upp en brasa, värma upp badtunnan, gräva fram en bättre flaska portvin och med vetskapen av att Mr. K, brukar köpa ett gäng godare ostar som på ett angenämt sätt fungerar till porten. Mor och far håller koll på skinkan och hur kommer årets inlagda sill att smaka? De tre vise katterna får en extra sked med risgrynsgröt. Det är som så att GastroVin ser fram emot julen, det skall bli skönt att avsluta årets lista på Öland för att den släpps första veckan i januari, vilken restaurang är bäst i mitt tycke, vilken öl smakade bäst, varför har jag inte hittat den bästa råbiffen än? Ja ni… dessa svar får ni vänta på! Med dessa ord önskar jag alla Er en trevlig helg, ät och drick, ta en titt på www.winefinder.se för att kåsera runt i en enorm portfölj och kanske finna några goda drycker till julen! Skål på Er. #Winefinder 

Kommentarer

Populära inlägg