Snickerboa

Rå gris på Ölbaren Åre!

Fredag, det betyder ju helg, och med den innebörden kommer jag som vanligt att poppa eleganta viner som vanligt! En bra grund la jag redan i början på veckan då Krug Rosé, 2006 De L`orée Ermitage från M. Chapouiter, 2002 Tetre Roteboeuf Saint- Emilion Grand Cru, 2002 Cristal, 2004 Cristal, 2009 Chassagne- Montrachet, Jean Noël Gagnard, 2009 Prager Smaragd Wachstum Bodenstein. För att nämna några! Varför skyter jag om dessa viner då? Jo enbart för att jag har förmånen att njuta och prova dessa viner till topp Gastronomi. Lekfullheten i vinerna ger maten ännu mer spänst, smak och elegans, det är ju därför vinerna görs. Enkelt och gott! För att komma till något helt annat! Så bör Lunchen provas på nya Café Proviant på Arbetargatan, Kungsholmen galet bra mat, billigt och riktigt trevligt! Även så letar GastroVin Consulting en liten lokal/kontor för att samla alla tankar och idéer på ett och samma ställe! För övrigt tycker jag det är bedrövligt hur många "vanliga" innevånare i detta land ser på Svensk och icke Svensk grisuppfödning till slutlig produkt i butik. Skulle vilja se dessa ögon om dom fick se hur grisarna har det under sitt fruktansvärda liv i Danmark och Tyskland, att vi har några fantastiska grisuppfödare (Dompta, Henriksfälts Gård, Ejmunds Gård med flera) i Sverige gör mig lycklig och glad! Länge lever den Svenska glada grisen och snart tar vi över!


Så trevlig helg! Drick bara det dyraste, men bara det godaste….!

Kommentarer

Populära inlägg