Rolfs Kök


Rolf kök är inget annat än en klassiker i Storbyn. Första gången jag fick äran att äta denna rätt var på Gondolen när Kocklandslaget hade gästspel hos oss (arbetade som lyx Kenta på Gondolen under 2001-2004). Undrade på den tiden som 20 åring, hur oxkind med mos kunde vara så gott? Med efter en stor portion som jag avnjöt tillsammans med Stockholms vackraste utsikt så förstår jag, varför denna rätt serveras varje dag på Rolfs kök. Tillsammans med Herr Aron på Tryffelsvinet skulle dessa paradsmaker få i oss en riktigt god lunch, kände att det var tid att få "den där" upplevelsen igen! Johan berättar i sin filosofi om Roffes, att här skall det vara gott, inget trendhak med stiffa planer, utan hit går man med affärs kollegorna eller varför inte med sin käresta. Googla jag på skratt så får jag upp en bild på personalen på Roffes, så visst fler än jag som tycker om Rolf Kök. Tack för en trevlig lunch Herr Aron Tryffelsvinet.   


Rödvinsbrässerad Oxkinder med krämigt/smörigt/fluffig potatispuré med "hänsynslösa" mängder tryffel.




Kommentarer

Populära inlägg