Listan är snart på klar!


Listan är snart klar för vin och matåret 2011. Fick i sista stund ändra på en del saker som gjort mig mycket upprörd av under den senaste tiden hur det sköts med mat och dryck runt om i vårt avlånga land. Därför så väntar jag tills den 3:e Januari att släppa min lista. Kommer detta år att ta fram lika många sågningar som goda/perfekta upplevelser. Kan med öppet hjärta säga att det svajar lite för mycket på den gastronomiska toppen i Sverige. Det finns de restauranger som enbart kör sitt totala race, Impad är jag för att man står för något, men som min senaste upplevelse av ett besök på 2 stjärnigt i Stockholm så vet är det nästan som så att efter man beställt en avsmak så skall man bara ta en av DERAS vinpaket.. för annars går man utanför deras ramar typ.
-Varför skall du beställa viner från listan när det finns vinpaket?
Då svajar det ordentligt. Kommer att framhäva lite mer av små lokala producenter, fantastiska människor som bara älskar sina grödor/flaskor ja vad som helst.. Så tills dess, en riktig god jul och drick bara det godaste..billigt som dyrt.

Kommentarer

Populära inlägg