Hit eller Shit?

Nu lägger vi ner 07:an Magnum i lugnets mörker och skall förhoppningsvis hålla fingrarna i borta. Denna "Super Toscanare" som jag tycker tillhör dom bättre ur den kategorien. Skall väl oxå erkänna att jag börjar trötta på den kategorien, varför? Känner att det börjar bli lite maplase, ett vin som snart säljer till stor del på sitt namn, förlåt alla Ornellaia älskare, men det är vad jag tycker. Det är mer pengar inblandat i vinet än kärlek som jag uttrycker mig. Producenten som målar upp det så vackert för varje årgång som släpps, säger dom att varje vin vi gör är som ett konstverk (instämmer till 100%) men gör inte alla det? Vi vet inte hur vinet skall bli i slutlig kropp. Och visst låter det vackert men jag tror inte på det.
Och varför läggar jag då pengar på vinet? Ja det kan man fråga sig, men eftersom jag är uppväxt med Ornellaia och drack det ofta som nappflaske vin på vinbaren, så har jag en viss svårighet att släppa det helt. Men jag säger som så.. idag är jag så här och i morgon så där.

Så vad blir det? HIT eller SHIT!!

Kommentarer

Populära inlägg