Présentaion Accueil

Grillat svin- svamp-majs- tapioca.

Vem är så dum att ställa in grillen så fort bladen börjat gulna? Efter en titt på Kanal 5 nya dokusåpasatsning så blev jag så sugen på att grilla. Men jag hoppas över att bada kolen i tändvätska. Förstöra miljön det gör andra så bra. Men i alla fall testa att dra i gång grillen även vinterhalvåret. Vänd på steken och tänk så här att på sommaren gnäller man om att det är varmt och klibbigt, röken kommer i ögonen hur fan man än springer runt grillen. Det är för jobbigt att resa sig ur sin ny inhandlade Brassestol så man ber kärringen om hjälp att vända dom garanterat totalt övergrillade bitarna som nog har ursprungsbeteckningen Allan samt köttlim och samt en hel familj med E märkning.
Oj det blev visst några rader förlångt. Men tänk på vintern så tar vi oss an och njuter av värmen som grillen avger och det är ju ganska mysigt när det ryker lite. Så bli en året om grillare. Ser fram emot nästkommande sommaren, då skall jag lära mig alla knep som grillexperterna på camingarna sitter på.

I afton dans så bjuder jag upp till.
Grillat Svin som inhandlats i större matbutik värre, men har garantier, fått bondens namn. (Jag ringde upp honom för att kolla) Trattisarna köpta i mindre butik med terrior koll från butikspersonalen. Tapioca från Asien, där gick jag nit kunde inte kolla upp mer än så. Majsen som växa och frodas lite söder ut i Sverige. Lovar att Bonden inte röstade fel i valet!
Till denna rätt så hinkar vi i oss ett glas av den tyvärr avlidna Robert Mondavi ena vin, tycker att dessa viner bekräftar bara att man behöver inte vara ett spöke till bonde som enbart har en ynka hk och som bara lyder månens tecken och dansar fågeldansen bara för att få ett speciellt vin.
2008 Woodbridge by Robert Mondavi Chardonnay. Ett vin som jag inte hade några som helst förutsatta meningar om. Och det gjord mig glad över att få prova detta vin. Som jag absolut tycker man skall prova. Vinet är elegant och har en vis fatton som gör att vinet lyfter. Frukten finns och är där den skall, syran håller måttet och gör vinet balanserat Inget jag kommer att drömma om men ett glas till efter detta så är jag nöjd. Kan tänka att detta vin passar de flesta vanliga vindrickare som vill ha ett vin som både passar till grilldrinken och kan fortsätta med under hela middagen, men andra ord ett brett användningsområde. Till mitt svin passade det som kanon, minns det som min första moppetur. 2 takts doften får mig att känna min ännu yngre.
(Poäng 6,9)

Kommentarer

Populära inlägg