Lördagsmys, Med viss Idioti!

Då var det Lördag, hösten går nästan mot tidig vinter. Fint när frosten ligger kvar hela dagen.
Tryffelns mecka är Piemonte och Alba, så där skall vi få en smak ifrån givetvis.
Wannborga Lamm som blivit lite av en favvo leverantör, med lamm i absolut högsta kvalitet. Snacka om mört och lammen är så där härligt lagom feta av all aromatisk föda som dom finner obegränsat av på Alvaret, där dom får gå och strossa fritt. Trattkantarellerna är om händertagna på bästa sätt och sätter en trevlig prägel på maten så här på hösten tid. Tomaterna känns det som man tjatat ihjäl sig på men när dom kommer från "runt knuten" på huset så vill man gärna njuta av dom så länge det går.
Det som är för jävla tråkigt rent ut sagt det är när människor inte uppskattar saker och ting och inte ens bryr sig vad det finns på tallriken eller fråga för att kanske lära sig något och uppskatta något lite mer nästa gång man provar något liknande. Så rakt ut så fick inte alla runt matbordet igår njuta av Tryffeln enbart för jag ansåg att det var att kasta pärlor till Svin!!

Kvällens kommentar blir nog
"Nä jag vill nog ha av kaninernas knäckebröd"
...Idiot säger jag bara!!
En sak är bra att veta för ALLA, mat och dryck är en gemensam nämnare för underhållning, gemenskap och njutning, uppskattar man dessa tre ting så får man till slut något som heter en nöjd och lagom full mage. Så till Er som äter för att bara bli mätta, hoppas ni upptäcker de tre tingen för Ni missar massor njutning och trivsel. Se bara vad jag som matsnobb och vinfjolla åt till Fredas mys! Hm ja skit mat som dräpte fett, men jag njöt av gemenskapen, underhållningen som mina vänner och jag bidrog med och njutningen av att få äta skitmat någon gång ibland är inte fel, då uppskattar man bara vällagad mat mer.

Nu till 110 % Njutning
"Alba"
Risotto, Trattisar, tomat, ört, Tryffel från Alba
"Wannborga"
Lamm bakat i 56 grader, tomat och peppar
Ett Stort TACK till Tobba & Agneta som tog hem ett stycke Italiensk guld till oss.
TACK NI ÄR BÄST!!!!

Kommentarer

Populära inlägg