Nyhetsbrev #Dinnerathome

Krondillen, löken som är knippad och upphängd, sensommarens grödor sträcker på sig ordentligt nu när de heta dagarna övergår till de ljumna och friska kvällarna. Hattar med fina mönster och dess tillhörande lyktor, jo ni… Nu är det kräftorna som skall njutas. Aug är en sagolik månad med fantastiska primörer.  Menyerna är äntligen klara och eventen är inbokade. Det finns enstaka plaster kvar och jag lovar att alla skall få ta del av höstens pärlor. Njut av sensommarens goda ting, för snart är det höst och då skall vi riva tryffel och dricka äldre Barolo för hela slanten. Jag tackar Jonas återigen för alla trä skapelser, Putte som tog tag i mina glas idéer och gjorde dem ännu bättre än vad jag tänkt mig. Ann som nu sitter i sin ateljé och formar nya tallrikar till hösten. Kan det bli bättre?

Kommentarer

Populära inlägg