Nyhetsbrev #Dinnerathome

April, vad har vi att vänta oss? – Jo mängder av primörer dimper ned i mina grönsaks korgar och jag har god kontakt med mina bönder om hur läget ligger till. Vaktel är på väg, lamm likaså. Ramslöken kommer snart från Öland. Tomaterna och salladen är på uppgång i vårt egna växthus. Sparrismiddag i helgen med tillhörande föreläsning om vårens vita och gröna skatt, det är roligt att man utan problem talar i 7 timmar om denna primör. Nässlorna får jag inte glömma, snart kommer den klassiska rätten, med nässlor och ägg på menyn. Vårens kickoff med tillhörande middag, är den bokad? Vi kommer till er, med stekpanna och glädje. Som jag "råkade" säga förra veckan så kommer Dinnerathome bli ”riktig” restaurang under några veckor nästkommande vinter. Jag kommer snart med datum för WMD, pralinmiddagen och våren spirar. Det är visst omtyckt så när datumen släpps så är de oftast fullt. Kul! Trevlig vecka önskar jag Er, och glöm inte att kolla in under Take Out!
Väntar ihärdigt på de nya trä skulpturerna från Jonas som skall bli så kul att beträda min gastronomi.

Kommentarer

Populära inlägg