Fredagen är allt bra den!

Fredag och Mellohelg, kan ju inte bli bättre! Bäst att ladda upp med de bästa råvarorna och dess bästa drycker. Tänker inte annat än njuta av det bästa, när det är tid för Sveriges egna Super stjärna att glida in på scen, vad heter han nu igen? Han tar sig gärna på paketet och smeker en mikrofon så jag blir alldeles stum. Han ledde ett fint program som jag gärna följde för 15 år sen. Älskade Berghagen, du tog mig med storm, det har även din fru gjort, rent tv-mässigt! 

Nu till det väsentliga, Vad dricker vi i afton? Det är en mycket välriktad fråga till er som drickare av naturens goda must, ni som tänker kärlek och kvalitet, till er som drar upp en kork och inser att detta är ett stycke historia. Och dessa ord riktar sig inte till de som dricker för att bli fulla, det är inte alkoholens fina stämma gjort för. Så i helgen skall jag bryta mot lagen, jag skall sätta mig i båten korka upp en fin flaska bubbel, stänka några droppar över henne och säga nu är det snart vi! Båtmässan är allt bra, för där står båtarna än på land! Trevlig helg på er nu och njut med sinnet!

Kommentarer

Populära inlägg