Vinerna på Copperhill

Då var jag tillbaka igen, på Jämtlands mark och såklart så står jag längst uppe på kopparkullen. Det är under påsken som jag kommer att ge er gäster en ärofylld afton i vinets tecken. Dagtid så är det jag som plogar runt i pisten eller faller fritt i björkskogen bortom Ullådalen. Men på kvällen så står jag stadigt utan mina favoritskor (pjäxorna) och häller, öppnar, pratar , tjatar, och speciellt lär om vin. 

Denna gång så är jag lite egoistisk med vinvalen, jag har mina områden jag gärna inte lämnar och storheter från Napa, Rhone, Piemonte och Bourgogne. Håll i hatten nu, för att ni finner mig efter kl. 16 uppe i Fireside och är jag inte i där för stunden, så finner ni säkert mig sittandes på huk i vinkällaren och plockar fram mer rariteter.

Glöm inte att boka in Vaajese menyn och det görs i receptionen eller till ansvarig hovmästare. Avsmak på högsta nivå! Nu kör vi. Glad påsk. Åk ni först så väntar jag där nere.  

Kommentarer

Populära inlägg