Veckans nyhetsbrev #Dinnerathome

Bluemonday! Efter en helg som denna, speciellt vad som skedde i Paris, är det inte lika kul att skiva om hur bra vi hade det i helgen med viner och fantastisk mat. Jag låter mig hellre låta all kraft och mod gå till våra nära och kära i Paris, det första jag gjorde till middagen i lördags, var såklart Fransk anka med apelsin. Jag kommer att minnas denna svarta helg som ett bevis på att det var just nu som vi reste oss upp och nu tar terrorn i armen och nyper till. Det finns ingen starkare folkgrupp än fransoserna så låt oss sörja och stödja. Veckans nyhetsbrev blir inte som jag tänkt mig men ibland så sätter de dumma stop för hur kul vi skall ha det i vår värld, därför så kommer jag ladda den gastronomiska kanonen extra mycket denna sista vecka för Dinnerathome. Kanonen kommer vara laddad med anka, fjällko, tryffel och sötsaker. I den mer vätskefyllda kanonen blir det ädla droppar från Jerez, Bourgogne och kanske en skvätt av min egna hemkryddade sportdryck. Så, upp till kamp mot de dumma så sätter vi oss till bords och tänder på fyrverkeriet för det fina i världen. För er som är nyfikna på hur det går att besöka mig i Åre under säsong så kommer det i veckan ett pressmeddelande om hur och när och varför! Trevlig vecka!

Kommentarer

Populära inlägg