Veckans nyhetsbrev 20151109 #Dinnerathome

Är det inte lite vår i luften? Tycker att tomtarna och stakarna stått lite väl länge i stans butiken, tycker nog det är tid att raska grisen och tänka på sparris och lättare drycker av slaget Riesling. Eller så backar vi bandet och inser att det är början på november, och låt de vara så. De sista löven de faller från träden, ser att det fortfarande letas svamp i våra skogar. Själv är jag en knöl och då gärna vit, med ursprung Alba, sådan är jag. Säsongen är på väg mot sitt slut för vissa, men för Dinnerathome sågår säsongerna så fint ihop och snart är det enbart jämtländska råvaror på menyn. Sidan är under uppbyggnad och kommer att byta skepnad under början av nästa år. Jag kommer satsa ännu mer på konceptet. Nästa veckas tema är ”köttkoma” och för veckan som kommer får er kallas ”Urladdning” eller mer kanske ”Tömt var det här” Jag låter slutpläderingen får lämnas till mina gäster. Trevlig vecka till er alla. Ta en titt på www.copperhill.se för att se vad som sker under min vinter i Åre. 

Kommentarer

Populära inlägg