Nyhetsbrev 2015-10-12 #Dinnerathome

Ny vecka, nya möjligheter, är det inte så det heter? Jag tycker att varje dag är en ny utmaning, till att lära sig mer om morgondagens gastronomi och det vin som skapades för en tid sen! Det är med dessa ord som jag tar hand om de sista kantarellerna, äpplena, päronen samt de få örter som är kvar i växthuset. Tiden det rullar på, hösten kommer gå över mot tidig vinter så småningom, tur är väl det att vedkorgen och brasorna är redo för en kall vinter. Den jämtländska gastronomin kommer att vara mycket betydelsefull för mig i vinter, då hela konceptet #Dinnerathome förflyttar sig till Åre och ”The Villa”. Är med konstig känsla som Snickerboa kommer att stå tomt hela vintern. Men känner mig rätt, så kommer våren snart och då är jag tillbaka i Snickerboa med nya krafter och nya idéer för den bästa upplevelsen. Det blir såklart Nyhetsbrev varje vecka men då från fjällets vida skepnader, är det någon plats förutom Öland som betyder mycket för mig så är det Åre. Men en är det höst och middagarna för Dinnerathome är fullbokade, tror att det blir mycket glädjerop under dessa blöta och värmande middagar. Trevlig vecka.   


Kommentarer

Populära inlägg