Jag är inte bitter! #politik

 Fredag igen, amatörens afton eller vad är det man brukar säga? Absolut inte! Det är nu den bästa fläskfilén åks för att inhandlad med fet-borta-gjord Bea. En påse med fryst klyftpotatis som toppar alla smaker för tillfället. Är det verkligen så vi ser på Svenskens fredagsmys?  – Förlåt glömde visst ”fest” påsen med chips så nu är kvällen räddad. Som grädden på moset, så njuter vi av Idoljuryns gnäggande skratt och toner. Laila är nog bland det sexigaste som finns. Tänk henne i en Box! Usch vad bitter jag låter, så är fallet inte, jag bara tror att jag blir så här ”bitter” av att lyssna till all trams som politiker ”pratar” om. Slår vad om att det är högre nivå på samtalen på förskolan ”lilleputt”.
Råkade titta på en film för kanske 10:e gången igår. En underbar film som jag kan se hur många gånger som helst. Där Indien möter Frankrike, det är mest hat till en början, skrik och glåpord. Men det finns en nyfikenhet från sekund 1. Det är patriotism, politik, hetlevrade känslor och massa bråk mest hela tiden. Men återigen finns det en nyfikenhet de två emellan. Det slutar att de freds och tillsammans skapar det en tre-stjärnig krog i Frankrike och det uppstår kärlek mellan alla parter. Det var i det ögonblicket som det slog mig. Varför inte vara mera nyfikna på varandras kulturer, respektera och lär, kanske inte hålla med om allt, så som våld, vem som är värd mest och hur man skall se ut. Att lyssna och lära och inte att slåss, tror mig veta, man inte kommer så långt på dem.

Så med dessa ord önskar jag Er alla en trevlig helg, jag drar på matlagningskurs med Dinnerathome och lördagen blir åt att kåsera med några viner, säkert tillsammans med en brässkyckling. Vad ni än gör, njut och fundera bara lite på vad ni stoppar i er. Det kan betyda mycket för djuren och naturen. Skål för folkhälsan! 

Kommentarer

Populära inlägg