Ibland är det skönt att bara vara tyst! #GastroVin

Turen ut i växthuset en morgon som denna, plockar in en drös med små smakrika tomater, ett gäng med bönor som får följa mig in till snickerboa. Fyller upp fickan med chili och klipper några kvistar av krondillen. Funderar i det tysta om vad det är för datum och inser ju att det är mitten på september. Och i växthuset växer det som att det vore mitten av juli, det är med andra ord mycket kärlek och värme i vårt växthus. Varför jag tog mig en del krondill kan ha med det enkla att göra, med att fiskhandlaren kom förbi i går på morgonen och levererade en sida torsk. Lades i en mild saltlag om 12 timmar och antar att den okända tanken fick mig att dra mig mot krondillen. Bönorna och chilin de vet jag att de kommer att gilla basilikan som står så prydligt på bordet i Snickerboa. Kummin är en annan bra krydda tänker jag och adderar de till torsken. Tankarna de kommer som på beställning! Tror det är dags för att dekantera vinet och ladda för en kväll i grödornas anda och speciellt i tystnaden. Skål på Er och trevlig lördag! 

Kommentarer

Populära inlägg