Vita veckan! #Fredagsmys

Det eviga regnet. När skall det ta slut? Det kan inte finnas så mycket mer droppar att släppa ner på mig snart? Det eldas mer i brasan i dagarna nu än under december, mysigt absolut men snedvridet. Känns mer förnämligt att dricka knubbiga och större Barolos än krispiga och svala Chablis. Grillen är i och för sig med i skalan som den brukar vara, men fungerar i dagar lika mycket som värmekälla än tillagningssätt. Så varför inte erkänna att det är bättre med en meter snö, 10 minus och galet med lagg. Tro inte att jag ger mig för regnet, men jag kan lova att en vitare sommar har jag aldrig haft och de gäller då inte intaget av kvalitativa vita viner utan min bränna som är vitare än snövit. Så ärligt talat, fram med kaffe latte muggen, mikra en muffins, kryp upp i soffa med den nytt införskaffade pläden från Ikea, koppla upp er och njut av en repris av den stora barfotade heminredaren. NOT!! Skål och trevlig helg jag skall bli omtöcknad av helgens gastronomi från landet. Det ligger redan ett paket med kål i spisen. Drick och njut och gör det med andakt och baktanke om att minnas kvällen som blöt. 

Kommentarer

Populära inlägg