Nyhetsbrev från #dinnerathome

De är här nu! Skogens guld och de är många, undrar om vi klarar av dem. Från havet så kommer de röda guldet och de har ju klor så det blir kanske en hårdare kamp än guldet från skogen, jag beväpnar mig med grovsalt, peppar en del krondill och en herrans massa smör. Tror om jag pepprar de röda guldet från höger och laddar om med grovsalt och ger mig på dem från andra hållet så är en front klar. De gula guldet lägger jag ut en tjock fräsande och het panna så snubblar säkert allt guld från skogen ned där! Det är så här man tar hand om kantareller och hummer på bäst vis. Hoppas ni alla har en förnämlig sommar trots att solen inte är framme så mycket! Skål på Er och snart ses vi till höstens middagar med dinnerathome. Se vad som händer under fliken ”boka”! Glad Sommar!


Kommentarer

Populära inlägg