Duktigt Irriterad!

Duktigt irriterad blir jag. Tog fart i en Twitterdiskussion igår, gällande bla. Coop Sverige och dess hållning till Danskt fläskkött. Skall direkt tillägga att Coop Sverige är den aktör som på ett seriöst sätt svarar och är aktiva i den sociala median, stor eloge för det. De övriga stora aktörerna med flera håller total tystnad och fortsätter mata ut det ena efter det andra som jag inte tycker borde finnas i en butik! 
Talade med en högre uppsatt f.d. chef, inom en av dom största aktörerna för dagligvaruhandel, hen erkände till fullo, att min inställning och tanke är korrekt. Att det inte är vad konsumenten efterfrågar utom vad som erbjuds som blir felet, såklart köper kunden det som är billigt, det som ligger rätt psykologiskt placerat! Med många små parametrar, allt från placeringen av varor, lappar, utbud, priser osv så blir det en ”efterfrågan" det är precis detta som aktörerna arbetar efter. Jag är på långa vägar inte klar med att kämpa för speciellt djurens rätt och att djurens uppväxt blir så behaglig som möjligt! Till Er aktörer och köpare av bur ägg, Danskt/Tyskt kött, ta en titt på Youtube om hur man behandlar djur så får ni se hur mycket ni njuter av fläskfilén på fredagskvällen till ert mys, för grisen har med stor säkerhet inte haft det så mysigt under sin uppväxt!! Människan är inte god, enbart ute efter mer pengar och makt, felet i detta enormt stora problem är människan, inte djuret! Hoppas nu att Ni väljer bra kött från känd bonde, ägg från frigående ute höns osv. Finns mängder med saker att ta tag i men jag måste börja någonstans! Ta åt er och ta en funderare. Trevlig helg och Poppa upp något riktigt gott vin, njut! För Er som tycker att jag har fel i detta ämne eller uttalar mig fel så får Ni mer än gärna ge mig feedback! Bevara Svenskt kött, vi har många ur duktiga uppfödare av både fläsk och nöt, samt hönsuppfödning som gör så att hönsen har det fantastiskt bra!  

Kommentarer

Populära inlägg