Råkultur

Den bästa sushin! Jag vet att jag kanske inte har rätt i detta uttalande, varken om man frågar Japansk sushikultur eller de riktiga sushi-foodiesarna. Men för mig är det den bästa sushi jag skådat och smakat. Det går inte att inte bli tårfylld av lycka för varje bit jag ger mig an, teknikerna, kulturen, historien och smakerna bakom denna shushi är magiskt!  Med Baggie som kompositör för hela uppsättningen, utspelas vår lunch på Chef table på bästa sätt! Jag låter nu mina bilder få tala sitt språk!
Här börjar vi alltid lunchen/middagen med en kopp grönt te från självklara tehandlaren ”In The Mood For The”. I glasen denna lunch så hann vi med två öl. En från Stor bryggeriet Mikkeller Open Windows Open Hills och en från Kiuchi Brewery Hitachino Nest White Ale. Två smakrika öl som kom lite i skymundan från se smaker som jag föredrog denna lunch!  

Idag lyssnar jag på Takk med Sigur Rós.


Ett stort tack till alla idag, saknaden av Johanna och hennes kunskap om speciellt Saké var stort, men jag är snart tillbaka för att njuta vidare av mästarens Shushi. Tror med andra ord att om man införde lunch på Råkultur och middagen på Pubologi varje dag så hade jag inte klagat! 

Kommentarer

Populära inlägg