Äntligen helg! #fredagsmys de Lux


Fredag. Äntligen helg!
 Det är nu vi laddar på ända nedifrån tåspetsen med planer för helgen, landet skall piffas till, båten skall i, uteserveringen invigas för 12:e gången i vår samt att solbrännan skall läggas som grund inför den årliga Nice resan! Det låter bra Svenskt detta, och det är det! Vi är ett skönt folk som vill njuta och gör det i stora lass, men vi missar oftast en sak, vad har vi i glaset? Jag har hört att ett mindre bra vitt vin kan smaka gott tillsammans med rätt människor och rätt väder! Men skall vi ta ett steg till och göra dessa stunder och vänner ännu bättre. Våga prova något nytt, rådfråga er sommelier på krogen, var lyhörd men ha ett öppet sinne för nya smaker! Nu om någon tid är vi öppna i sinnet för nya ting och låt så vara. Med detta vill jag bara önska Er alla en trevlig helg, min helg ser ut som följande… Mogen Bourgogne i mina välputsade Orrefors Mature, såklart kommer vinet uppföra sig till fullo enbart för att göra ett gott intryck på min Miss E, mor och detta fantastiska väder! Drick och njut! Skål!


Helgtips! En tidig middag på #Pubologi för att sen smita över till #19glas (en God Lager eller två) avsluta på Gaston (Kiosken) och ta nattpasset på Terrassen. (De sistnämna är jag på tok för gammal för) För den som tar sig till Kungsholmen så poppar jag viner på Rest Jonas både i afton och imorgon lördag!    

Kommentarer

Populära inlägg