Lunch @Speceriet


Det känns så tydligt! Alla vill att våren skall komma fram ordentligt! Efter två dagar i Stockholm nu så märker man direkt att människan bara lyser upp så fort den varma solen kommer fram, det är galet med att alla uteserveringar är igång och det sitter en och annan frysen person där om kvällarna. Men en som jag tar inte inte ut våren i förskott utan att vill jag ha vår i kroppen så går jag till en restaurang som jag vet serverar rätter som våren fast man får den serverad vid bordet istället för att jaga ljummen sol vid husknuten. Det första jag säger till min käre vän Johanna, när första tuggan av Jacobs och Antons laxsallad med kapris, är att här har våren anlänt, det kändes långt in i märgen att primörerna är här! Späda och smakrika primörer med perfekt rökt lax. En magisk lunch i all sin enkelhet, tråkigt att jag inte har möjlighet att äta lunch här varje dag! Och eftersom jag ibland är en nykter sommelier så blev det ett stort glas med äppelmust från @Stenheda denna dag!

Kommentarer

Populära inlägg