PS Wine


Detta är vag jag kallar Pausvin, efter den klassiska jullunchen med fett, fett och ännu mer fett som på det finnes socker och grädde, precis som smakerna på ett jullunch skall vara. Till er alla som försöker göra julens mat nyttig, kan ni inte tänka om och lägga ner lite tid på att läsa på om vårt traditionella svenska julmat. Försvinn ut min åsyn är ni snälla. Men eftersom jag är snäll som tomten så skall jag göra er tjänsten att ge er ett tips på hur ni kan undvika extra fetma under julen, testa att röra på er, skit i pizzan och all den andra fastfooden under en tid så kommer ni att kunna unna er riktig fläskig julmat. Men som sagt, fick höra häromdagen att man kan ju knapra på garnityrens som man finner på alla uppläggnings fat. Bra tips där tv4. Så jag lutar mig tillbaka, lägger upp mina fötter på bordet, fläker ut min stora feta mage som är fylld med njutning som fett och vin. Tar mig en stor klunk av 2010 Syrah Piedrasassi Lompoc Ca, 100% Syrah from the White Hawk Vineyard (Cat Canyon/Santa Barbara County), the Rim Rock Vineyard (Nipomo/San Luis Obispo County), and the Harrison-Clarke
Vineyard (Ballard Canyon/Santa Barbara County) Tänker inte sätta mig med metodiken denna dag. för här skall njutas i överlag och tänk på att detta är ju bara ett Pausvin.. Trevlig Julafton på Er, snart är det midsommar, då äter vi fet fisk och bryntsmör, dricker kalloristinn sprit och häver i oss mängder med onyttig öl, ät och drick nu för det kommer inte bli bättre i morgon...Glöm heller inte att titta på www.dinvinguide.se/gastrovin/ där jag är lite mer renordig och välvårdad.

Kommentarer

Populära inlägg