Jämtland du fria.


Stekt Hallumi
Oviken Ost levererar produkter på bra nivå, tyvärr börjar ostarna bli lite uttjatade i Jämtland, inte pga av att ostarna tappar prestige utan många av de som säljer Oviken ost både i butik och speciellt på Restaurang inte har en aning om vad ost igentligen är. Svensken äter Herrgård eller Edamer till Frukost och är det kalas då skall det vara Bire av Euroshopper typ, Grönmöget typ Gorgonzola eller Stilton, sen drar vi på med en satans massa färska frukter som kiwi, äpple, päron, selleri och dessa förbannade salta 6 packkex som smakar E-ämnen rakt igenom. Stackars ostar, och speciellt vinerna till. SURT. Med detta vill jag säga att Ost är för mig ett helt nytt liv att lära om, bakerier, pecelinum, hårda, mjuka, kittade, färska, badade, lagrade osv. Det finns så mycket att lära om vad ost är och jag brukar säga när jag får frågan om jag har koll på just detta så får jag säga att jag har en del kunskap men läser gärna på mer om detta ämne.Visa Ostens ursprung och skapelse respekt.


Älg- Kryddsallad- Pepparrot- Oviken

Är detta ett hett tips för att bli en av de bästa förrätterna under året 2012? Det är ingen som vet än men! Carpaccio på älg, Kryddsallad med creme på pepparrot och flagor av torkad oviken ost. Givetvis så serveras denna rätt på Chef Landmars favortit undelag... Sten.


Hallon- Enbär- Blåbär- Strassbergare

Sömnpiller... Älskar tryfflar och praliner om dom är med kärlek gjorda. Och dessa är det. Tyvärr så vet jag att det är en AIK:are som gjort dessa skapelser, men får ha överseende med detta;). En liten stänkare till är aldrig fel, så detta lilla inlägg avslutas med God Natt och tack för en trevlig kväll.

Kommentarer

Populära inlägg