2009 M. Étain....


Jag har en otroligt stor respekt för alla bra gjorda viner.  Där jag vet att det är med största kärlek och kunskap som vinets skapats. Dess historia som ligger bakom vinet, vingården, området, landet och allt. Det är detta som gör vin så spännande för mig. Men under de åren jag arbetat med ädla drycker så har jag stött på massor med vinmakare med speciella metoder och skrock fyllada inslag i vinhistoriens underbara tid. Men efter en tid så har allt lagt sig och jag kan idag förstå alla de olika sätten att skapa det perfekta vinet. Men för ett tag sen så stötte jag på ett vin, givetvis från Us och Ca. Och mitt första möte med detta vin var faktisk ett tavla som en vän har skapat och vid sidanom så stod det en tom flaska av detta vins storebror. Tavlan som hänger på mitt förredetta arbete blev lite som en skrämmane ting för mig, ettikets utssende med den aktfulla fågelskrämmans ansikten följde mig med sitt ena öga vad jag än gjorde i min matsal. Det var en trygghet på ett sätt, men lätt skrämmande på ett annat sätt. Så efter mitt möte med dessa viner så råder det och kommer alltid att göra en stor respekt. Jag vågar inte öppna upp 2009 M. Étain riktigt än, det skall vara rätt tillfälle, rätt sällskap och garanterat kännas rätt bara. Tänk Er när Cage skall sno sista bilen i Gone in 60 sec. Han har ett stort förarbete och en enorm respekt för denna Elinor. Precis som jag har för dessa viner. Scarecrow samt lillebror 
M. Étain... Hoppas att Mr Z kan vara närvarande när vi provar detta vin, skulle kännas tryggare på ett sätt. Men vet att vinet skulle ta mig till landet Oz i allafall.

Kommentarer

Populära inlägg