Jo just det ja... Tack för att Ni höll med!!


Ibland när man sitter på ett skönt vinhak och hinkar lite goda viner så helt bara så där så visar det sig att en del av personalen på en av de absolut bästa Restaurangerna i Sverige och gör som vi, hinkar vin. Vi börjar direkt att byta glas med varandra och diskutera fram och tillbaka. Så är det ju som så att jag med nöje "nästa" alltid säger precis vad jag tycker och känner, och det gjorde jag även i detta sammanhang. Så jag frågade en Sommeliern om hur deras vinfilosofi fungerade, för när jag besökte deras stället sist så var jag direkt inte nöjd med Restaurangens vinval. Och eftersom jag hade grymt höga förväntningar på stället så i frågasatte jag det hela. OBS.. på ett ödmjukt sätt givetvis. Och det visade sig att Sommeliern höll med till fullo och då undrar jag hur fan stället kan ha stjärnor.. Ett vinpaket med 6 viner och 3 viner med exakt samma stil, land, område och druva.. Kul där. Säger som Mr M.. Dessa jävla standard viner. Tänk på att vi som jobbar med vinerna är även ute och äter och ser priser och vad som serveras till.

Kommentarer

Populära inlägg