1998 Philip Togni Napa Cab



- Utseende : Vackert röd kulör med mycket mognad. Fällning som grumlade till det lite för mycket. Tyvärr en lite övermogen färg palet.

-Doft: Härligt mogen, men tyvärr så har vinet börjat att dala lite från sin topp. Men de röda bären finns där, skön fatsvepning som håller ihop vinet i munnen, tobaken av det lite finare sorten hittar vi och läder som legat blött lite förlänge.

-Smaken: Oj vad hände här då. Fin stuktur genom hela munnen. lite komlexidiet som gör mig lite villbrådig, lite orolig hur detta vin har lagrats, de mogna jordubbarna med lite för mycket som och värme finner jag. Och för övrigt så tillhanda håller jag samma text på doft som smak.

-Slutleding: Nej inte vad jag förväntat mig, 1997 topparna årgång med lite längre poäng för 1998 gjorde mig lite tråkad över detta vin som jag vill så mycket med. Men vi avnjöt vinet med stor andakt och hoppas på att de lite yngre årgångaren ger mig mer. Slutpledering Bra men inte så bra. (Poäng 8,8)

Kommentarer

Populära inlägg