2008 Sea smoke Ten Pinot Noir

Det är med viss mystik som denna butelj skall öppnas. Santa Barbera är adressen hem och alkoholen är över 14 %. Vi frågade oss flera ggr innan vad vi kunde vänta oss. Kikade ner bland mina notes och blev lite fundersam över vad jag skrivit på föregående provade viner från denna producent. Mystiska tecken med mängde av skumma ord vad det enda jag såg på min papper. Hmm spöklikt värre. Men en nos som är så gudomlig med mogna mörka bär slår dig hårt på nosen och gör ett välkomnande med att här kommer jag. Doften övergår som en tät dimma för att sedan lägga sig som ett dis över min tunga. Pinot Noir druvan visar en annan skepnad nu och det är underbart. Sådan kraft och mognad är fan i mig otroligt för att i vanliga vis visa sig på en elegant sida. Faten som är gott rostade gör att vinet får en extra skjuts genom gommen och vinet tvärvägrar att ge sig av från smaklökarna. Ett vin som jag garanterat kommer att följa med god lusta genom kommande år.
(Poäng 9,1)

Kommentarer

Populära inlägg