Vart har jag tagit vägen?

Jag har stått en del vid spisen dessa bråda dagar. Jag trollat med lite vildsvin och ostar. Återkommer med resultat via bilder. Älgen har även den fått visa sig från sin bästa sida. Tror att vår smeklena Moulle Frittes blev dessa dagars höjdpunkt.
Drukit bla 2006 Shafer Merlot Napa Valley, tyvärr riktigt tråkigt vin, det där med sylt druvan är fan inte bra. Eftersom jag är en stor fantast av dessa Jänkare så blir det nästan en tår som faller ner med en duns. Riktigt tråkigt.


Men fotot blev ju bra i alla fall.

1984 Magnum Marsannay Cuvée Des Vigneros. Förra ägaren till denna butelj ville efter enbart en liten sipp hälla ut detta vin, pga att det smakade fy fan. Jag gjorde inte riktigt som han sa åt mig att göra utan att jag sparade det till nästkommande kväll. Smakade fantastiskt tillsammans med en härlig Moulle Frittes med Pompa och eleganta franska ostar.

Som sagt så blir det en del ost.
Så nu är vi på banan igen...




Kommentarer

Populära inlägg