Vem får rätten att hata?


Detta tillfälle tar jag med stor hjärta till mig för att rannsaka mig själv och få mig att fundera lite länge än vad grannens näsa växer! Det är tydligt och klart fullt ok för 95 % av Svenska folken att HATA de resterande 5 % som röstade på SD. I det kommer jag inte lägga mycket energi. Min politiska ådra håller jag för mig själv. Men säger jag bara. I och med att vår högsta person i detta land inom politik har godkänt att inte gilla alla så ta jag mig rätten att hata 55 % av er andra. Varför? Enkelt Ni köper Bag in Box.


Fick in min röda fina postlåda idag en underbar tidning med massor med sköna artiklar och en hel del reklam, men det hör till. Men vad får jag se... Jo där står det 55 % av allt "vin" som såldes på Monopolet år 2009 var Bag in Box.. är det inte hemskt. Så nu är jag i full gång att planera statskupper, demonstrationer landet över och ta en sådan där Partiledar debatt med varje person som går ut får monopolet med en Bag in box och rent ut fråga eller varför inte med våld ta den ifrån dem och berätta tydligt och klart att detta är FEL FEL FEL FEL...


Eller så gör vi så här.. Ge varandra en kram, säg något fint, leta efter något positivt i varje människa. Våga stå för vad du tycker, men anpassa dig... Det gör vi Vinfjollor. Vi kramas och njuter hela tiden. Så nästa gång jag träffar på en politiker, vem det än är så skall jag bjuda på ett glas vin från butelj och säga att du är bra. vad kan vi göra tillsamman för att bli bättre. Hur jag än kommer att vrida och vända på saker och ting så kan jag alltid jämföra det med ädla drycker.

Kommentarer

Populära inlägg