Skärpning...

SKÄRPNING SOMMELIERER
Hur kan man säga att det är "de nya, de är inne" att dricka Österrike, Grüner, Riesling, dessa fantastiska spritsiga, leganta, mineraliga, svala, fruktiga viner som nu alla skall dricka.
Nu får vi Sommelierer ge oss, det är ju som att säga att Buffalo skor är de nya och att man skall ha lugg som Brenda och Kelly i Beverly Hills.. Lägg ner.
Jag håller verkligen Österrike nära mitt hjärta och tycker själv att de bästa vita vinerna är Österikare, men med vår kunskap på är det vårt ansvar att sprida lättsam och rolig vinkultur till våra medmänniskor som inte har rå koll på alla viner som finnes på det där Monopolet!
Därför är det extra viktigt från vår sida att berätta om hela världens viner och inte snöa in på ett vinland (det kan vi vinfjollor göra). I 5 år har det varit "inne" att dricka österrike.
Så håll i hatten.. jag sågar därför en av de mest kunniga kollegorna i landet.

Jag skulle vilja beställa ett glas torrt vitt vin, gärna fruktig, spritsig, inte fatlagrat å INTE en Chardonnay men gärna en smakrik Chablis går bra...

Åh har hört att de kraftfulla Aussie vinerna är perfekta till grillat gärna gjord på Shiraz men jag vill absolut inte dricka ett kraftigt Rhone vin eller någon Syrah från USA västkust...

Tänk på detta!
-Drick det som passar just dig. Allting handlar om njutning...

Kommentarer

Populära inlägg