Midnatt= nattvard eller?

1962 Ch Lynch Bages Medoc Pauiliac

Ibland undrar jag fan hur man är funtad! Kvällen har varit lugn och trivsam, lite TV hördes nereifrån och på våning två satt det ihärdigt törstiga vinfjollor. Ner som en jäv-la raket i källaren, jo vad hittade vi där, den dammande och det såg lite trötter ut. Men ja vad smidigt att öppna denna gedigna butelj efter några koppar med Robusta stigna bönor. Detta blir nog bra.
Åh det bästa är ju att det inte är en Mouton sa någon, det är bara en 5.e cru.. Ja men.
Proffsen säger.
Klassningen säger 5e cru. En position som ingen anser vara rätt! Viner motsvarar en 2a Cru både gäller kvalitet och pris
Jag säger:
Klassningen lägger jag mig inte i var tyvärr inte på tänkt år 1855 även att det hade varit kul på ett vis. Position? nåja Visst håller med att vinerna håller en mycket god klass. priset!?!? Kanon köp och drick, har hört från ganska säkra källor att klassningen inte kommer att ändras på närmsta åren så för oss konsumenter är det väl perfekt att om proffsen säger att vi kan dricka ett vin som borde kosta 200 Euro till, så grattis till oss.
Ett sjukt bra vin med en blend på 73 % Cabernet, Merlot 15 % och Petit Verdot 2 %.
Lagring 10 till 15 år för topp åren, jag vill påstå att spara och dricka en 62 nu var inte fel.
Sätter inte poäng efter kl 2400
Men säger jag så här, Ny dumpad lössnö, perfekt stekt anklever, mina bästa vänner och Lynch Bages så förstår ni hur bra det är.
GOD NATT & AMEN!!

Kommentarer

Populära inlägg