Malt & Kärlek


Mikkeller Black Tie
Feel the Dark, Grym öl med kraftig karaktär i då doft smak och sammanställning.
Ligger lite i modet nu som jag förstår med att fatlagra stout:s
Lite stram till en början men sen öppnar den sig som en opera på sin sista akt.. Detta är bra och det blir bara bättre och bättre. Frukt, Kola, choklad, mjälla söttma, humle, kryddor, lena anstykningar av oregano lättar som små måln och träffar näsans intresse.
Prova till chokald fondant eller till den krämiga osten.
Abstrakt 2002
Det är nu tid för den omtalade och lite hemliga bryggden som lämnar Brew Dog och antalet är endast 480 flaskor..Jag har tre så rent %:mässigt köpte jag alltså 0,43 % av det hela.
16 % alkohol, Det tisslas om att det är otroliga mängder med eller Extremt som dom själva säger med humle och eftersom vi pratar Brew Dog så betyder detta höga mänger humle. Återstår att se och uppleva.
Trappist Rochefort 8
9,2 % och det rör mig inte ryggern, med denna alkohol gör sig bara ölen bättre, det ger en skön ryggrad. Mummsig öl med kryddiga dofter och torkade frukter, härlig sommarvarm Acasiahonung tycks finnas med i paletten denna gång.. Intressant
Smaken faller mig inte lika myckert i smaken som doften men en mycker välbalanserad öl.
Söttman tillsammans med kyddorna som fått växa till sig i köksfönstet på landet det är för mig en viss imponerade känsla.. Vill att ölen skulle tycka om mig lite mer än den gör men. Jag får rent av växa till mig lite kanske..
Varför inte avnjuta denna 8:a till härligt hemgjorda raggmunkar med knaprigt fläsk och ett berg med lingon..
Black Magic Women
Håll ihatten. Fan va bra....smager altså godt.
10 % alkohol= Love... Ölen är bryggd på 5 olika maltsorter och det ger ölen en härlig profil.
Choklad, cola, torkade frukter, särlig beska som gör sig alldeles underbar. Jag skriver så här för att doften är som smaken. så kan lika gärna spara på tangent tycken...
Hornbeer som är moder till denna öl föreslår att man skall avnjuta denna bryggd till Kraftiga ostar och choklad, jag skall inte säga något annat än, att när jag drack den sist så blev det till 70 % vahlrona L`Hermintage i texturer och ölen var som gjord för den söta och lite lätt bittra chokladen. Drick och njut!!

Kommentarer

Populära inlägg