Ale Smith IPA Brewing Company & 2010 Biére Nouvelle

Ale Smith IPA Brewing Company
Mult-pristagare, inklusive silver vid California State Fair och World Beer Championships, and People's Choice two consecutive years World Beer Championships, och People's Choice två på varandra följande år, at The San Diego Real Ale Festival. Great American Beer Festival 2005 Bronze. på The San Diego Real Ale Festival. Great American Beer Festival 2005 Brons
Original Gravity 1,075
Alcohol by Volume Alkohol 7,75%

2010 Biére Nouvelle Sur Lie
Brasserie de St Sylvestre ligger i nordvästra Frankrike, nära den belgiska gränsen, mellan kullarna Mont des Cats, Mont Récollets och Mont Cassel. Familjen Ricour har drivit det lilla bryggeriet sedan 1920-talet. Årligen tillverkar man 32 000 hektoliter öl.
Detta öl är överjäst. Bière Nouvelle är en så kallad biere de garde, en flamländsk öltyp som ursprungligen bryggdes under vintern för att lagras till sommaren, då det var för varmt för att brygga öl. Tidigare var biere de garde alltid överjäst, idag finns även underjäst biere de garde som jäst vid rumstemperatur.
Jag återkommer med provinsresultat, känner att jag måste infinna mig i ett visst maltlugn.
Hoppas på förståelse.

Kommentarer

  1. Tyvärr var AleSmith IPAN så trött att jag hällde ut den, tråkigt på så bra öl.

    SvaraRadera
  2. Men vad tråkigt.. Vi kommer att testa dom i början på veckan.. då får jag hoppas att min inte är trött.. hoppas allt är bra med dig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg